Mammig

Tror Nellie har blivit lite mammig. Om jag har henne i famnen men måste lämna över henne till Björn
så klammrar hon sig fast och blir jätte ledsen när jag går.. Lilla gumman då ♥
 
Idag sov vi till 9 innan vi beslöt oss för att stiga upp och äta lite frukost.
Resten av dagen har varit fruktansvärt lugn. Alla har badad/duschat och gjort sig fräscha inför sista inskolnings veckan.
Gick till Ica en sväng och handlade lite nödvändigheter. Köpte faktiskt välling!
För ett bra tag sen fick vi hem några gratis prover från typ Nestlé, Semper osv med gröt och välling.
Igår tänkte jag att jag skulle testa att ha i 2 skopor välling till ersättning (alltså ersätter ersättningen med välling)
För att se om hon skulle märka något, vilket hon inte gjorde!
Vi har pratat lite och om det går ska kanske vi ska börja ge välling till Nellie bara inför natten..
Så nu ska vi börja ha hälften hälften först och sen öka på mängden skopor av vällning och
tillslut få bort ersättningen helt ur systemet!
I alla fall så nu när hon har vaknat på nätterna så har vi ju minskat mängden ersättning till 180ml
istället för 210ml, och det har funkat jätte bra! Så nu ska jag testa att minska till 160ml.
Håller tummarna!
 
Idag la vi även in en madrass i Nellies rum så hon fick sova middag där inne.
Det gick jätte bra och hon somnade på ca 5min och sov i ca 2 timmar, haha!
Så det ska vi fortsätta med och tillslut kanske jag vågar släppa taget och låta henne
sova i sitt rum på natten också..men bara kanske, haha!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0