Min stora tjej

Vart tar tiden vägen?
Om bara några månader blir våran dotter 2 år!
Ja man kommer nog aldrig sluta förundras över hur fort tiden går. Och man kommer aldrig sluta påpeka det heller.
Jag kan inte förstå att det var just hon som låg i min mage. Och att hon dessutom kom ut ur mig!
Hur är det ens möjligt!?
Men jag är glad att hon gjorde det.
 
Något som jag tycker är lite lustigt är när man väl har fått första barnet så börjar alla fråga "när kommer nästa då?"
Och jag säger alltid "aldrig, vi ska bara ha ett barn""
"äsch, vänta du bara, du kommer ångra dig"
Men varför? Varför ska det vara så svårt att tro på?
NEJ jag vill bara ha ett barn . slut.
Jag förstår verkligen inte..Finns det någon oskriven regel som jag har missat med att man ska ha fler en ett barn?
Jag har alltid velat ha bara ett barn. Aldrig att jag skulle vilja göra allt detta jobbiga igen. Och NEJ
jag tycker inte de är värt att göra tusen gånger om. Och då är det nästan som att folk tycker man är
konstig och liksom rycker lite förnärmat på axlarna.
VIsst jag kan längta tillbaka till när Nellie var mindre vissa stunder men ALDRIG att jag skulle skaffa ett till
barn bara för det.
Nej vet ni vad.. Jag tycker det är skönt att ha ett barn.
Ett barn att kunna lägga ALL fokus och ALL kärlek på.
Ett barn att hålla reda på när man är ute
Ett barn att köpa kläder och leksaker till
Inga syskon bråk osv osv.
Sen kan säkert alla andra se fördelar med flera barn och då får det vara så men jag ser inga som helst fördelar
med det och det står jag fast vid.
 
Så ännu en gång till alla som ens tänker tanken på att jag någon gång kommer ångra mig.
NEJ, ett barn räcker. Tack för mig.
 
I alla fall. Nu när Nellie börjar bli så stor har vi börjat kolla på en säng till henne.
Hon börjar bli lite för stor för spjälsängen nu så det är verkligen på tiden.
Denna säng från IKEA har vi tittat på och jag hoppas den finns kvar ett tag till så vi hinner få tag på den.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0