Mål eller inte mål

Många människor menar på att det är bra att sätta upp mål och delmål när det kommer till träning.
Och det är säkert jätte bra, MEN inte för alla. Jag personligen tycker inte om att sätta upp några konkreta mål för mig själv. Varför? Jo för skulle jag inte nå det målet så skulle jag bli så förkrossad och arg på mig själv att jag säkert skulle sluta träna. För mig blir ett mål en slags underliggade stress som tillslut kommer  göra mer skada än nytta. 
Jag har mål med min träning. Men inga som måste vara uppfyllda vid en viss tidpunk. Eller..jo, innan jag dör då kanske. Då får ni ett hum om hur långsiktiga mina mål är.
Jag tränar för att må bra. För att orka leva länge och slippa få ont i kroppen vid äldre ålder.
Jag tränar för att vara frisk och stark för min dotter. Jag vill visa henne att det kan vara kul att träna. Inte för att man måste, utan för att man vill.
Jag tränar för att bygga muskler. En stark men slank kropp trivs jag nog bäst med. Inga ådror, inga jätte definerade muskler utan en enkelt vältränad kropp.

Detta är mitt livsmål. Jag har inte bråttom. Jag har hela livet på mig att komma i den form jag vill ha. 
Jag tänker äta den mat jag tycker om. När jag vill och hur mycket jag vill. Jag kommer aldrig utesluta/förbjuda ett visst livsmedel och jag kommer heller aldrig svälta mig själv. 







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0