Ja herregud..

Idag fick som sagt Björn följa med till förskolan och det gick väldigt bra. Idag var vi även iväg i en timme!
Usch det kändes inte bra..hade ont i magen hela tiden och inte blev det bättre av att hon hade gråtit medans vi
var borta, för att hon just insåg att vi var borta.. Det skär i mammahjärtat!
Det känns så konstigt allting.. Snart ska det vara massa andra människor som ska mata mitt barn, byta
på henne, passa henne och strösta henne. Speciellt trösta.. Jag känner ju att det är MIN uppgift
som mamma att trösta mitt barn när hon är ledsen. Och känslan av att någon annan ska sköta det jobbet känns väldigt lustigt.. Det känns inte bra helt enkelt.
 
Annars har det gått bra. Vi fick henne att sova och det slutade med att hon sov i nästan två timmar! haha
Så när hon vaknade så var det dags att gå hem. Och hemma har vi bara tagit det lugnt.
Flög in i intressant diskussion om en hund som bitit ett barn.. Hmm, tycker det är riktigt tråkigt när vuxna
människor, som till och med är äldre än mig inte kan prata lugnt och sansat utan känner att dom måsta nedvärdera
någon annans åsikter bara för att dom själva inte tycker likadant.
Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Man ska RESPEKTERA andras åsikter MEN det beyder INTE att man måste tycka om dom.
Det säger faktiskt en hel del.. Jaja, what a shame.
 
Nu är jag trött och ganska irriterad? (inombords ganska så mycket irriterad faktiskt)
Tröttsamt när man stöter på människor som verkligen inte ger sig och som inte kan prata med än ordentligt..
 
Gonatt!
 


Kommentarer
Mimmi

Heja dig!! :)

Svar: Tackar :D
Therese Svensson

2013-09-05 @ 18:59:08
URL: http://mimmiduvet.blogg.se/
Nati

Vad går hon på för dagis? :)

Svar: En vanlig förskola antar jag? :p Det är en förskola ca 25min gångväg ifrån där vi bor. Det ligger jätte fint till med massa skog och mark runtomkring och med en liten badstrand precis i närheten! :D På hennes avdelning är det barn 1 till 3 år som går. Har hört bra saker om dom och personalen på hennes avdelning är jätte trevliga! :)
Therese Svensson

2013-09-05 @ 19:02:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0