Mina tankar..

En grej som ständigt kommer upp i mitt huvud lite då och då är då personer som helt uppenbart är mindre än mig säger att dom är större än mig.
Jag är inte den personen som brukar ta åt mig saker som människor säger. 
Eller, jag kan ta det till mig, tänka på det och sedan "välja" om det är värt att bry sig eller om jag faktiskt blir lite sårad.

Jag kan faktiskt inte undvika det faktum att jag på riktigt blir lite ledsen och sårad när jag hör sådana här saker.
Jag anser inte mig själv för att vara skit stor men eftersom att jag ändå inte riktigt trivs i min kropp så blir det att jag är lite extra känslig.
Jag VET att det finns människor med ätstörningar/förvriden kroppsuppfattning som inte riktigt kan se sig själva så som vi ser dom: Vackra!
Att dom har svårt för att se sig själva som normalviktiga måste vara jätte jobbigt och jag önskar av hela mitt hjärta att dom någongång kommer inse hur fina dom är! 
MEN jag kan ändå inte rå för att jag blir lite ledsen när någon säger att jag är mycket smalare än dom fast det i själva verket inte är så..
Jag vet att jag egentligen inte borde ta åt mig men eftersom att jag kämpar med att få min kropp dit jag vill och inte riktigt lyckas.. Ja, då blir det såhär.

Jag vill bara säga till er alla att ni ÄR fina!
Alla har ni er egna charm!
Och är man inte nöjd över sin kropp så jobbar man för att få den dit man vill.
Och nej det är absolut inte lätt. Ja, det är tidskrävande MEN vem vill inte vara åtminstone hälsosam restan av livet?
Det handlar inte om att förbjuda vissa saker, träna som en galning och bli skit biff. För mig handlat det om att bara välja lite smartare. Gå istället för bil. Sallad istället för pizza. Skära ner på alkohol. Gå lite mer och om man vill gärna gå och lyfta vikter på gymmet. 
Och man ska absolut inte vara rädd för att unna sig! Det handlat bara om att ha kontroll på sitt unnande.

Jag försöker göra något åt min sätt att se på min kropp.
Gör det du också!
Och var aldrig rädd för att be om hjälp!
Vad har man annars vänner till?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0