HELG!

Finally! Äntligen helg igen!
Sitter här med skakiga händer efter en dos med Bricanyl (pga astman)
Nä men jag tog en dos innan jag drog ut och sprang för att se om det skulle hjälpa andningen lite på traven.
Nu var det ju ett tag sen jag sprang så jag vet inte riktigt om det hjälpte. Har iofs aldrig tyckt
att min astma medicin har hjälpt, haha men man måste ju testa!
Tog en lite kortare runda idag med tanke på att det var ca 2 veckor sen.
Och det till och med kändes att det var ett bra tag sen! Konditionen hade liksom sjunkit lite grann.
 
Dagen har varit ganska lugnt. Annie smsade mig så drog vi en sväng till Dollarstore och tillbaka.
Sedan har vi solat lite på balkongen. Björn kom hem vid 2 och Mamma kom på en fika strax där efter.
Vi drog upp till Maxi och köpte lite sallad, hehe!
DOCK så när jag nästan hade ätit upp min sallad så tar jag upp något (som jag tror är en quornbit)
och stoppar den i munnen. Så fort den snuddar min tunga känner jag att något inte stämmer och jag spottar ut biten. Till min stora förskräckelse så ser jag att det är en RÄKA!!!
Åh herregud! Tänk om jag hade käkat den..?
 
I alla fall så skrev jag till Ica Maxi på Facebook om vad som hade inträffat och jag fick ett mycket bra bemötande!
Jag skrev som förslag till Maxi att dom kunde flytta quornbitarna till delen där alla sallad och gurka är.
Killen som svarade tycke att det var ett mycket bra förslag och skulle göra det genast!
Han sa även att dom skulle kontrollera byttorna extra noga varje dag.
Känns skönt att veta. Jag menar, jag som vegetarisk konsument ska inte behöva oroa mig varje gång
jag vill äta lite sallad. TACK Ica för ett snabbt och bra svar!
 
Nu ska vi bara njuta av helgen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0