Vaccination

Ligger i sängen just nu och Nellie ligger i mitten och sover.

Idag lyckades jag äta rostat bröd med lite smör på som jag doppade i varm oboy så brödet blev mjukt. Sjukt gott var det ska ni veta!
Dagen har varit som vanligt. Björn stack iväg till jobbet i morse och jag och Nellie har bara varit hemma och tagit det lugnt. Björn slutade vid 2 idag eftersom vi skulle vara på BVC klockan 4.
Älskar verkligen dom dagarna då han slutar tidigare!
I alla fall, käkade lite när han kommit hem och sedan stressade vi som fan till bussen, som tur var så var den lite försenad!
På BVC då! Ja då var det dags för det vanliga väga+mäta och i dagsläget väger våran sessa nu 7560g och är 66,5 cm lång, huvudomfånget ligger på 44,5.
Sedan var det även dags för 5 månaders vaccinationen...
Usch jag H A T A R verkligeb dessa vaccinationer och i fortsättning är det nog Björn som få grejja med det där för jag sitter bara och toktjuter..
Min lilla ängen skrek och grät av smärta och jag lika så..(smärta i mamma-hjärtat)
Men efter lite tröst hos både mamma och pappa + lite mat så vart det bättre.
Än har hon ingen feber så vi håller alla tummar och tår på att vi slipper det!
Denna gången ska vi dock vara lite mera effektiva med att kolla tempen lite då och då.

Har även kommit fram till att jag ska testa att köra lite Nutrilett (inte byta ut helt) men kanske frukost och kvällsmål/mellanmål.
Är så jäkla usel på att äta frukost när jag är ensam hemma. Tycker helt enkelt inte det är kul att äta själv!
Men på helger när vi båda är hemma då tänker jag käka frukost.
Skulle kunna skriva huuuur mycket som helst om min kropp som jag avskyr just nu men jag tänker låta bli.
Men som sagt, ska pröva detta i kanske en eller två månader för att få en liten kickstart i viktnedgången!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0