Nu börjar jag bli lite trött..

Yes jag är nu tillbaka och jag tänker börja med ett långt åsikts-inlägg!
Roligt va?
 
Som dom flesta hört så har Findus sålt Lasagne med hästkött i.
Och det kan till och med vara hästar från Sverige då ca 18000 hästar har typ "spårlöst" försvunnit..
Vissa säger: Åh vad hemskt med hästkött! - Fast dom i själva verket äter annat kött..
Andra säger: Skitsamma kött som kött - Typiskt bönder och andra lurkar
Och några säger (som jag själv): Varför bryr ni er ens om ni äter kött?
 
Jag är så jävla trött på dessa köttäter som ömkar sig när det gäller folk som äter hästar, hundar eller andra djur som inte riktigt "räknas" som mat (för dom)
Men själva sitter dom och äter ko, gris kyckling med mera. Bara för att dessa djur är till för att vara mat..
(fan man skulle gjort ett video inlägg istället för det här kan bli långt..)
Jag blir så trött på dom som sitter och säger att dom tycker synd om hundar och hästar och diverse andra, lite mer "vanliga" djur som för illa men 2 timmar senare så sitter dom där med sina jävla stekar och tycker "aah kött är så gott"
Djur som djur - kött som kött
Skulle jag tillaga en hund och inte säga vad det var så kan jag garantera att dom skulle äta det ändå!
Kort och gott! Jag begriper mig inte på människor som sitter och säger att det är sorligt när ett visst djurslag far illa men inte ändå äter upp ett annat.
För  mig är djur lika mycket värda.
 
Sen kan jag även bli lite trött på dom som sitter och säger " åh jag älskar djur" "åh vilken fin ko"
Men hallå!? ÄT DEN INTE DÅ! Det är faktistk inte så svårt. Människan KAN klara sig utan kött.
Det finns två typer av vänner.
Djurvänner - som bryr sig om alla djur och därför inte äter dom &
Husdjursvänner - som äter dom djur som "klassas" som mat men säger att dom älskar djur ändå.
(vilket oftast är hundar, hästar, katter osv osv)
 
Det cirkulerar även en bild på FB. Det är en bild på massa hästar och så står det nåt i stil med.
"Run before they Findus" alltså Findus = Find us
Jag kan faktiskt inte se det roliga i det hela..tyvärr jag må få vara en bitter kärring då men så är det.
 
Sen har det även börjar länkas en video på en ko som vad jag har förstått det Halalslaktas.
Och folk tycker det är hemskt..?
Jaha men vaddå, skulle du bara få en kött bit att äta så tror inte jag att du skulle kunna se på den köttbiten
och bara: "ah nej men jag ser på denna köttbit att den är Halalslaktad"
Sen, vad spelar det för roll HUR den slaktas? Den dör ju på ett eller annat sätt en plågsam död och du kommer äta upp den?
Allt som inte är en naturlig död eller en avlivning utförd av en vetrinär kallar jag plågsam och framför allt onaturlig död.
 
Folk får skriva och tycka vad dom vill om detta men såhär tycker och känner jag . slut
Jag acc att folk tycker som dom tycker. MEN det betyder inte att jag fortfarande kan tycka illa om det.
Precis som folk säkert kommer tycka illa om det jag nu har skrivit. Men det viktigaste är att man ACCEPTERAR att alla tycker olika.
Man behöver aldrig tycka om hur en person tycker om en viss sak men man kan åtminstone acceptera det.
 
btw; Så mår jag nu lite bättre, eller aa det går i svackor.
Ha en bra Alla Hjärtans Dag för det kommer inte jag ha!
 


Kommentarer
Annie

Helt rätt skrivet! Fyfan vad jag är trött på "husdjursvänner".. Ibland önskar man ju nästan att allt kött var gjort av hundar, hästar eller katter, för då skulle väl folk sluta äta skiten!
Frågan är ju om någon alls skulle äta kött om djuren hade en röst, vem vill döda och äta upp någon som ber för sitt liv? Bara för att vi inte förstår dom har vi ingen rätt att ta deras liv ifrån dom.. Tycker det är jävligt läskigt hur de flesta människor inte verkar ha något samvete. Blä nu blev jag arg!

Svar: Ja jag menart! Helt sjukt hur människor tänker ibland..
Therese Svensson

2013-02-14 @ 14:03:54
URL: http://annieswahn.webblogg.se
Anonym

Man kan alltså inte tycka om djur och samtidigt äta kött? okej men då vet jag!

Svar: Det är bara min mening som sagt... Alla tycker olika och det får man göra
Therese Svensson

2013-02-14 @ 17:27:03
Eli

Jag kan delvis hålla med dig. Sen finns det den typen som jag, som ser det ur ett rättsligt perspektiv. Att det alltså är någon som har begått ett brott för att känna större summor pengar på att lura konsumenten. Dock är det inte Findus i sig som bär skulden, utan slakteriet som producerade köttet. Så alla bravader på fb om hur "dumma i huvet" Findus är, njaaa inte HELT rätt. Men de borde ha lärt sig nu att de ska kolla köttet innan försäljning.

Och måste flika in med något annat här Tessy. Din åsikt om djurvänner och husdjursvänner, det sårade lite faktiskt. Jag lever som vad människan är, ett rovdjur. Men det förändrar ju inte att jag tycker djur överhuvudtaget är underbara.

Have a lovely day!
/E

2013-02-15 @ 15:03:02
URL: http://happydotspot.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0