En lugn stund

Nellie har somnat nu och jag får därmed en liten lugn stund bara för mig själv.
Jag är så glad och lite stolt över mig själv som har kommit så här långt att våga låta henne sova i vårat rum själv utan att jag ska sitta där och titta på henne.
Det hela grundas i att jag, efter Nellie föddes var så otroligt rädd för PSD (plötsligspädbarnsdöd)
Det gick så pass långt att det faktiskt hann ta över mig lite grann ett tag. Jag kunde inte knappt gå ifrån henne när hon sov och när hon väl sov var jag tvungen att sitta och kolla på henne så att hon hela tiden andades.
Men vart eftersom månaderna har gått och risken för PSD hela tiden minskar så har jag blivit mycket mer lugn nu.
 
Så för mig, och självklart Björn som har försökt lugna mig så mycket som möjligt så är detta ett stort steg!
Och det känns jätte skönt. Nästa steg (om ett väldigt långt tag) kommer ju vara att hon ska sova i eget rum ;)
Haha, vi får se hur det går med det.
 
Jag vill passa på att säga TACK till dom som har hört sig/skrivit till mig efter inlägget jag skrev.
Det värmer i mitt hjärta ♥
Idag är en sån där dag då jag inte riktigt vet vart jag ska göra av mig själv.
Jag är jätte lätt retlig och bli frustrerad och arg på Nellie när jag inte förstår vad hon vill eller när hon är bråkig och gnällig.. Jag hatar dom dagarna.. För, vem vill vara arg på sitt barn? Jag vet ju innerst inne att hon inte kan rå för det hon gör. Men ändå så är mitt tålamod så kort.
Jag kommer ihåg att min barnmorska sa till mig - Jag förstår att du är orolig men du kommer märka att ditt tålamod kommer förändras.
Fast, det har det faktistk inte gjort.. Möjligtvis lite lite liiiite men annars har jag så gott som samma gamla dumma, korta tålamod som alltid. Och jag hatar det verkligen!
 
Så länge bjuder jag på en bild från förlossningen som ingen sett innan.
Ser ganska så nöjd ut och jag tror jag hade fått Epiduralen där, haha!
 


Kommentarer
Tant Nanna

Ja å jag kommer aldrig att glömma att jag gissade exakt rätt på klockslaget hon är född! Många kramar :))

Svar: Haha nä juste ;p
Therese Svensson

2013-02-25 @ 15:22:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0