Sleeping beauty

Nellie har somnat så nu får jag lite tid för mig själv innan Mamma kommer.
Ska snart hitta på något att ta till lunch. Jag hatar verkligen lunch..
Frukost och middag kan jag ta men att kommer på äta något till lunch? Det går bara inte!
När jag tittar på andra personers luncher så ser jag mat? Eller alltså middag, haha
Är det bara jag som är så lat att jag inte orkar/känner för att laga mat 2 gånger om dagen?
Haha jag tycker det räcker med en gång! Nä men jag vet inte..Ibland kan jag tyckte att det är jätte kul
att laga mat och ibland (oftast..) så känner jag inte alls för det. Det liksom tar emot på något sätt.
Jaja jag får fundera lite på hur jag ska göra med den där lunchen..
 
En annan grej som jag har tänkt på gällade det här med förlossning och grejer det är bambambaaam
KROPPEN!
Jag har alltid varit smal och aldrig behövt tänka på att gå ner i vikt eller tänka på vad jag äter osv.
Så att bli gravid och gå upp vikt var något som skrämde mig. Det spelar ingen roll hur "naturligt" och allt det är
jag fattade ju själv att jag kommer gå upp i vikt men det skrämde mig ändå..
Och så stod jag där på förlossning..med mina 85kg och kände mig som en fet jävla padda
och det ända jag kunde tänkta på var om jag någonsin skulle få tillbaka min kropp.
Med alla dessa bristningar och lös hud.
 
Jag hör folk omkring mig som hela tiden snackar om det här med kroppen och bristningar efter graviditeten
och jag blir bara trött och irriterad när jag hör de..
 
- det är naturligt med bristningar
- men du fick ju något vackert utav dom
- man ska ju gå upp i vikt
- jag gick ner allting på en vecka
- jag fick inga bristningar alls

Då vill jag bara säga GRATTIS!
Så skönt att någon mår bra och har ett perfekt självförtroende och nöjd med sin kropp
MEN alla är inte det!
Jag HATAR mina bristningar! Sen skiter jag fullständigt i att jag fick världen vackraste dotter och att det
var "hon" som gjorde dom. Jag hatar dom ändå. Jag kanske inte vill vara "märkt" för livet!
Ja jag VET att man går upp  vikt och att bebis mår bra men JAG tyckte inte om det okej?
Alla känner olika inför viktuppgång och för någon som alltid har stått still i vikten så känns det jätte jobbigt
.Ja jag gick nästan ner 10kg på en vecka men vad hade jag kvar? Jo en lös hudpåse på magen och en hänging röv!
Och just nu kämpar jag med kost och motion, något som jag ALDRIG trodde att jag skulle behöva göra!
Okej men grattis igen då! Hurra för dig..då kan du ju omöjligt säga åt MIG vad jag "bör" tycka om mina bristningar för du vet ju inte ens hur det känns att se ut som ett klösträd..

Och alltså vara nöjd och stolt över sina bristningar..?
Tyvärr..jag mådde relativt bra innan jag blev gravid och efteråt (tack vare alla bristningar och viktuppgång)
så har jag världens sämsta självförtroende. Är det något jag ska vara glad över?
Nä tyvärr jag håller inte med!
MEN jag ångarar absolut inte min graviditet eller min dotter för det är det bästa jag har gjort i livet!
Så det så!
 
NEJ detta inlägg är INTE till någon specifik person eller personangrepp detta är bara vad JAG tycker!
Så nu behöver inte känna sig kränkt eller så :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0