Är det bara JAG!?

Okej, lite åsikter från mig angående förlossningar/smärta/andning osv.
 
Jag läser och ser överallat mammor som skriver följade!
- lyssna på din kropp
- se till att andas rätt
- lyssna på barnmorskorna dom är experter
- slappna av
- all smärta försvinner när ditt barn kommer upp på bröstet
 

NEEEEEEJ!

Seriöst! är jag den ÄNDA i hela jävla världen som INTE håller med!?
Skulle jag ha lyssnat på min kropp hade jag antagligen gett upp eller typ rullat ur den där jäkla sängen
och ålat mig genom korridoren och åkt hem och ringt en jägare och dett han skjuta mig!
Andas rätt? Ja visst för det är ju säkert det du tänker på när det gör ont som fan och det känns
som hela ditt jävla underliv/mage ska sprängas i bitar?
Jag andades på alla jävla sätt du kan tänka dig och inte fan blev det bättre för det..
Lyssna på barnmorskan, dom vet det och det. Ja dom vet mycket MEN jag känner mig bäst själv!
Jag vet att man säger mycket man inte menar under en förlossningar "jag orkar inte, jag kan inte" osv
Men säger jag att min mamma vet bäst då är det så OKEJ? Och sen att börja tjaffsa med min mamma
när hon försöker förklara för mig på ett sätt som JAG förstår och håller mig lung på då ska dom fan lyssna!
SLAPPNA AV!? Herregud har ni ens varit med om en förlossningar? Ja visst försöka kan man ju alltid men
att vara avslappnat i 17 timmar när du har så jävla kraftiga värkar så det känns som att du ska dö?
Jo men visst jag vill se dig se ut som en jävla ängel när du ligger där och väntar på bebis..
Och NEJ all jävla smärta försvinner inte alls så fort du får upp ditt barn på bröstet!
Jag ville inte ens ha mitt barn på bröstet? haha det må låta hemskt att säga så om sitt egna barn
men jag kunde väl åtminstone fått en handuk eller något? Nej då slänger dom upp henne, slemmig och allt på mitt nakna bröst! Var ju fan livrädd för att hon skulle glida av och åka i golvet eller nåt!
 
Nä men seriöst. Alla säger att det är bara och bara hela tiden. Det är "bara" att andas rätt. Det är "bara" att slappna av osv.
ALLA! Jag har inte träffat någon än som säger som jag.
Vi får väl se vad ni andra tycker när NI ligger där och det är dags att trycka ut en människa på allt mellan 1-5kg.
 


Kommentarer
jenny

Att andas rätt ok det är INTE det lättaste och där håller jag med dig men samtidigt tycker jag inte det är så hemskt. Jag har tryckt ut 3 st som väger över 4 kg och den sista utan bedövning alls, inte ens alvedon fick jag haha men det där är ju från person till person tycker jag alla reagerar olika. Men jag måste säga att dom värsta orden jag vet på en förlossning är "det går ju bra det här" Fan det är inte dom som ligger där och krystar....eller "det är snart över bara x krystar kvar"....Hatar verkligen dom orden...

Svar: Nä det är inte hemskt men jag personligen skulle aldrig vilja göra om det..Sen vet jag ju att du har blivit gravid trots diverse medel som ska förhindra graviditet. Men samtidigt så finns det ju abort.. Men vad vet jag, dina förlossningar kanske var lätta? Inte så långa? Mådde du dåligt efter dina förlossningar? osv. Finns många faktorer som gör att man vill gå igenom det igen.
Therese Svensson

2013-04-15 @ 12:21:54
URL: http://jennytsf.blogg.se
Elin

Jag tyckte det var hemskt! Så rädd har jag nog aldrig varit i hela mitt liv som jag var just då. Till mig sa dom att jag andades fel men hade så ont så jag brydde mig inte om vad dom sa. Och efter 27 timmar med värkar var jag helt slut och då säger dom hur bra de går, då blev jag irreterad men försökte stå ut. Men när hon väl var ute så var jag snabb att säga till att dom var tvungna att torka av henne först, så dom var snälla att göra de och fick massa handdukar och filtar om henne. Men hade jätte ont när hon hade kommit ut, och förlorade massor med blod så dom kalla in massa läkare och så. Men gick bra tillslut. Men de är nog det läskigaste jag varit med om! Och alla säger nästan bara positiva saker om förlossningar, men för mig var det en mardröm!

Svar: Jo lite så jag känner också.Skönt att du fick lite handukar i alla fall!
Ja jag hör tametusan bara positiva saker. Min förlossning var väl inte en mardröm men så jävla ont som jag hade och så länge (fast kan tänka på mig hur det var för dig!) som det höll på så tänker jag INTE riskera att det blir så igen :p
Jag är väldigt nöjd med ett barn :)
Therese Svensson

2013-04-15 @ 15:48:34
jenny

Jo jag har ju tyvärr fått min barn fast jag gått på preventivmedel, men jag ångrar dom inte ;) mina förlossningar i alla fall mina två första var inte någon dans på roser...Johnny tog faktiskt 15 timmar och 36 minuter på sig innan han faktiskt kom ut... Katja tog det bara 2 timmar och 40 minuter....Men My...Hon hade bråttom haha Hela 10 minuter efter vattnet gick i bilen så vi han inte ens till BB hon kom på Akuten i Lindesberg ;) men som sagt jag tror att allt beror på vem man är och hur man klarar vissa situationer och speciellt hur man blir bemött... Nu ska ju inte jag ha ett fotbolls lag direkt så jag har steriliserat mig eftersom jag blir med barn så lätt men om jag orkade fler och kunde ta hand om fler så skulle jag absolut göra det igen...lite korkat jag vet... Men det räcker gått och väll med dom tre jag redan har ;)

Svar: Jo visst det beror mycket på person till person men ändå..Jag förstår bara inte folk som vill ha mer än ett, haha! I mina öron låter det hel knäppt!
Therese Svensson

2013-04-16 @ 00:09:11
URL: http://jennytsf.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0