Long time ago..

Ja nu var det ju några dagar sen jag skrev men jag har inte haft tid eller ork än.
Men nu är jag här igen, hehe..
 
I alla fall i jag kommer inte ihåg riktigt exakt vad jag har gjort sen jag skrev men jo vi har haft bästa Elinn här!
Så vi har faktiskt inte gjort så mycket mer än att umgåtts med varandra och tagit vara på tiden vi haft tillsammans
med tanke på att vi inte träffas så ofta. Vi har mest slappat, spelar på mobilerna, ätit sallad och tagit
hand om Nellie. Låter ju inte allt för spännande, haha!
 
I torsdags så åkte Elinn hem :( och på kvällen runt 7 tiden då det regnade som värst..
Kom Mamma och hämtade oss och vi åkte hem till lilla Blackstad.
Tog det kanske lungt och la oss ganska tidigt.
Fredag morgon vaknade vi kvart över 8 med en jätte glad Nellie som tyckte att vi skulle gå upp!
Och det gjorde vi ju såklart. Blev grötfrukost och några mackor.
Framåt lunch tid var Nellie väldigt grinig och behövde sova så vi la oss allihopa och sov nästan en timma.
Sedan tog vi det mest lugnt tills det var dags att byta om till ridkläder och traska iväg till stallet i Frösvi.
På vägen dit träffade jag på en gamal klass kamrat från Ankarsrum! Jätte roligt att ses, var ett par år sen.
 
Björn följde med mig till stallet för att filma och ta några kort (slänger upp någon bild sen)
Tjejen som ledde detta var jätte snäll! Vi hämtade Lilleman i hagen och förberedde honom.
Det var okej väder så vi red på ridbanan. Dock kom det en liten regnskur men det gick bra ändå.
Ja hur gick det då?
Alltså, haha! det var ju som sagt lite över ett år sen jag red sist så absolut var det ovant.
Jag var lite nervös och det kändes verkligen i kroppen att det var ett tag sen.
Jag både skrittade, travade och galopperade. Så om man säger såhär: För att ha varit över ett år sen så gick det väl ganska bra men om det hade varit överlag: haha då sög jag nog!
Men jag fick mycket beröm av tjejen och sa att det fanns potensial för att utvecklas som ryttare
och det gjordde mig glad.
Lilleman var världens snällaste och lugnaste häst och väldigt tålmodig med mig som "ovan" ryttare.
Det bästa var nog att när man gjorde "rätt" så kände man det verkligen på honom!
Det blev en helt annat häst och var häftigt att känna den makten!
 
Jag skulle väldigt gärna vilja komma tillbaka och fortsätta rida någon gång i bland och testa lite
nya hästar. Men vi får se.. det ser ganska mörkt ut..
Idag har jag ont nästan överallt men det var SÅ värt det!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0