YES!

Idag var jag iväg med min sius konsulent från AF till en grisgård en liten bit utanför Gamleby.
Fikade lite och berätta vilka vi var och vad jag gått för utbildning, vilka kurser jag har läst mm.
Sedan fick vi en rundtur i dom olika stallarna, bb, tillväxt och slaktsvin.
Och jag var jätte välkommen på praktik hos dom! Känns såååå bra!
Det är ju detta jag vill pyssla med, hoppas jag i alla fall, haha!
Nej då men jag är sjukt taggad. Dom var jätte trevliga och stallarna är jätte fina.
Av vad jag kunde se så såg alla djuren ut att må bra och det är alltid positivt.
Kändes så härligt att få lukta lite gris igen, kanske låter udda för många men jag älskar't ♥
 
Dom hade även 6 tackor på gården ska lamma nu i vår! Har jag tur kanske lammningen börjar när jag är där.
Så nu på måndag börjar jag min praktik och det känns.. konstigt?
Jag menar jag har varit hemma sedan studenten -12 och bara varit mamma. Och nu helt plötsligt
ska jag åka iväg och göra det jag är bäst på: ta hand om djur.
Jag är lite nervös men det ska ändå bli kul. Så i helgen blir det till att tvätta upp blåkläderna, haha!
 
Annars har det varit lugnt idag. Kom hem och duschade och satt lite vid datorn innan jag hämtade
Nellie från dagis och fick ett schema papper med mig hem så vi kan skriva lite nya tider.
Känns lite konstigt att det från och med nästa vecka kommer vara Björn som lämnar Nellie på dagis och inte jag..
Han fick lämna henne idag och det hade gått bra men det känns lite lustigt.
Det känns även lite nervöst/konstigt att hon också kommer få måndagar och fredagar.
Men jag tror det blir bra. Hon älskar att vara på dagis och vill knappt gå hem när jag kommer ♥
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0