Usch..

www.villblifrisk.nu
Ja så heter det nog..usch..blir jäkla deprimerad när jag är sjuk! All motivation till saker försvinner och jag blir bara som en överkokt sparris!

I alla fall. Tog bussen till stan i morse för att hämta ut min hostmedicin på Apoteket, en halv liter lär ju räcka ett tag?
Sedan dess har vi tagit det väldigt lugnt. Jag har släng in en maskin tvätt (som är klar nu) och Björn har diskat.

Nu ligger vi i sängen och Nellie sover i sin säng.
Nu har vi även dörren öppen för att se vad katterna gör!
Såhär ligger det till: Vi har tre underbara katter som jag äskar av hela mitt hjärta!
Under hela tiden vi har haft dessa katter har dom ALLTID fått sova i våran säng om natten.
Men när vi fick Nellie så ville vi (i alla fall nu i början) inte att katterna skulle hoppa ner i spjälsängen.
Innan Nellie kom så stod ju hennes säng framne och katterna älskade verkligen att sova i den.
Men efter det att Nellie kom så började vi stänga våran dörr om natten och våran ena katt Kovo tyckte inte riktigt om det så han började göra uppror på natten genom att smälla upp ELLER stänga dörrar, springa omkring och jama/skrika jätte högt samt kraffsa på dörren. Och så har vi haft det nu i ca 4 månaders tid!
Det börjar blir lite jobbigt då vi faktiskt väcks av detta på natten! (inte nellie somn tur är, men det dröjer väl inte länge till förens hon gör det också)
Så därför mina vänner så har vi nu lagt Nellie i sin säng, öppnat dörren till vårat rum och håller lite utkik på vad katterna hittar på!
Kovo är bara ute efter att få ligga i våran säng, Zelma också.
Zira som älskar spjälsängen tittade lite fundersamt på Nellie men hoppade tillslut ner i spjälsängen och la sig längst ner vid fotändan.

Helt okej tycker jag!
Jag älskar verkligen mitt barn men jag älskar även mina katter och vill inte att dom ska behöva lida.
Och helt ärligt tror jag inte ett skit på att katter skulle "lägga sin över barnets ansikte för att det är varmt"
Att dom lägger sig I spjälsängen för att det är varmt JA vet jag absolut att dom gör men vad gör det? Jag menar när hon börjar låta och röra på sig då sticker dom!
Så för att summera det hela lite så tror jag nog att vi kommer ha öppen dörr på natten hädanefter!

Tack och Adjö!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0