Du sa vaddå?

Läste på FB nyss bland några kommentarer om att det inte skulle vara hälsosamt att vara vegetarian? You say what!?
Har väl aldrig hört något liknande.
Jag har varit vegetarian i snart 6 år (räknar inte åren precis) och det har inte blivit någon som helst förändrig med min kropp sen jag slutade äta kött?
Jag var vegetarian under hela graviditetn och inte blev det något fel på mitt barn heller?

Jag menar i dagens samhälle och med det kött vi äter så tror jag det är MER hälsosamt att vara vegetarian och äta mer linser,bönor, grönsaker än slaktade djur.
Har läst väldigt mycket i Aftonbladet om kött som har fått återkallats då det har varit fel på det, oxfiléer som inte ens var oxfiléer, när det var glad i kyckling? köttlim hört talas om det?
Tycker det finns så mycket konstiga saker nu för tiden.
Om inte annat är det smartare för miljön att bli vegetarian!

Tack åhej åsiktsinlägg!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0