5 månader & en piercad tunga

Idag är våran lilla prinsessa hela 5 månader! Hallå tiden, vart du tog vägen? Kan inte fatta att det har gått så fort, och om en månad är hon ett halv år! Alltså ett halvt år! Shit!

Idag tog vi en riktig sovmorgon innan vi steg upp för att äta frukost. Jag gjorde lite mannagrynsgröt till mig och Björn och Nellie fick äta lite Potatis och Rödspetta! Fisk har ju en väldig säregen smak men efter andra "tuggan"? så började hon uppskatta det lite mer.
Sedan var det dags att ge sig ut och hoppa på bussen mot stan.
Väl inne i stan skulle jag ta ut pengar men ingen av automaterna fungerade så jag fick gå till en annan automat lite längre bort.
Sen var det dags! Gick till Herberts och efter ca 10 min väntetid så var det min tur!
Usch så nervös jag var men efter som att detta är tredje gången jag träffar just denna piercare så kändes det ändå bra.
Vi satt och små pratade lite medans han förberedde allt. Haha grät som ett litet barn under tiden men så fort det var över fick jag världens bamse kram av honom och så sa han: "För att vara så där nervös och rädd som du är och ändå göra det, så är det är jätte modigt!"
Sedan pratade vi lite till innan jag gick ut och mötte Björn och Nellie. Fick en Piggelin av Björn, haha!
Smärtan? Ja alltså, klart som fan det känns dom kör ju liksom en nål genom tungan men faktiskt så gjorde det inte så ont som jag hade trott. Positivt överraskad med andra ord!
Nu är bara problemet att min tunga är svullen så jag kan inte prata ordentligt och så kan jag inte tugga heller så jag kommer få leva på flytande dom närmsta dagarna. Är fan as hungrig...
Men de är det tametusan värt! Kanske går ner något kilo också och det tackar man ju inte nej till..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0