En tur på bussen

Idag är det tisdag och vi har varit vakna sen klockan 7 imorse.
Vid 9 ungefär så tågade vi iväg till buss hållsplatsen för att vänta på "åket" som skulle ta oss till Gamleby.
Och vilken tur vi hade, knappt några människor alls på bussen!
Väl framme i Gamleby var det dags att träffa alla andra föräldrar på föräldragruppen. Idag umgicks vi mest och sjöng lite sånger med barnen.
Sedan hoppade vi på bussen hem mot stan och bara kort efter att vi hade gått på med barnvagnen kom det en lite äldra kvinna med ett barn i rullstol.
Så när jag såg att hon var påväg in så flyttade vi lite på oss och vagnen så att hon skulle få plats.
Hon körde bara rätt in, tog ur ungen och gick snabbt och satte sig!
Inget tack, ingenting..
Och inte nog med de, så låste dom inte fast rullstolen så jag (snäll som jag är) fick stå med mitt ben framför stolen så att den inte skulle välta bakåt eller rulla iväg hela vägen hem till Västervik.
Och NEJ jag har inget emot dom som sitter i rullstol, jag respekterar deras handikapp MEN då vill ju jag med barnvagn bli respekterad tillbaka.
Lite tråkigt när sådant händer..

Nu ska vi bara ta det lugnt resten av dagen. Laga lite mat och duscha senare i kväll.
Hoppas ni andra får en fortsatt bra dag! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0