Lycka!

Ska ta er igenom gårdagen

Vi kom till förlossning runt 10 och fick sitta ner och vänta lite.
Sen fick vi ett rum och dom kopplade på CTG:n, och körde den i ca 30 min.
Allting såg bra ut och sen kontrollerade dom med UL att hon fortfarande låg med huvudet uppåt.

Efter det fick jag lite bedövningsalva i armvecket som skulle sitta i en halv timma..ännu mera vänta!
Sen kom dom in och stack mig i armen..INTE kul! och som vanligt så hade det ju kvittat med bedövningen för den hjälper ändå inte, men men.
Sen fick vi vänta ännu mer och tillslut så kom det in tre stycken kvinnliga barnmorskor och grejer.
Då gav dom mig Bricanyl direkt in i blodet och kan bara såhär: SHIT vad fort det går in i kroppen!
Så fick lite hjärtklappningar men det var lugnt, sen smörjde dom in HEEELA magen med sån där UL
gel och sedan började dom trycka runt på magen. 2 min senare låg hon rätt! ♥
Sen blev jag alldeles skakig i hela kroppen av bricanylen och även konstigt blå på ena handen? :s
Men det försvann senare under dagen.
Efter vändningen körde dom CTG:t i ca 30-40 min och allt såg bra ut :)
Sen det värsta enligt mig..spruta! och inte vart som helst utan i min vänstra SKINKA!
Varför? Jo för att jag har negativ blodgrupp.

Efter det tog dom bort kanylen och vi fick åka hem :)
Allt som allt tog detta nästan 4 timmar, men det kändes som 1 timma tyckte jag :p
Efter det blev det att direkt gå till Kina och ÄÄTTTAAAA! ♥



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0