Vad gör man..?

Detta inlägg går ut till alla er mammor där ute som är hemma med era små knyten medans männen jobbar.
VAD gör ni exakt om dagarna?
Ha, är det bara jag som har så jäkla dålig fantasi eller?
Det är första dagen jag är hemma ensam med Nellie (så här länge) sen hon föddes och jag har redan tröttnat!
Jag förstår inte dom som säger att det är "skönt" att vara ensam hemma med sitt barn
Helt ärligt så håller jag inte med. Tycker inte alls det är skönt, snarare tråkigt?
Absolut inget illa menat till min dotter (som för övrigt betyder allt) men jag menar hon är så pass
liten än att det inte "går" attt göra så mycket. Antingen så ligger hon i vagnen, i soffan eller i min famn.
Och därimellan så sover hon och äter. Skrattar lite och och gråter lite.
 
Det är så tyst och tråkigt hemma så jag till och med får ont i huvudet?
Vad är det liksom? VEM får ont i huvudet av att göra ingenting?
Jaja det är väl bara något som "måste" göras och som "tillhör" att vara förälder..
 
Hur som helst så blev Mannen kvar på jobbet mycket längre än vad vi trodde.
Men tillslut kom han hem och jag kunde laga mat. "Falukorv" och Makaroner blev det till middag idag.
Just nu vill jag bara ligga i soffan, äta choklad och tycka synd om mig själv..
 
Godkväll
 


Kommentarer
Anonym

mina dagar som mammaledig rusade fram, ja gick på öppna fsk ofta och träffade alla andra mammor och barn så mysigt!

Svar: Okej. Vi bor ganska långt ifrån Öppna förskolan och varken jag eller mannen har körkort och nu i detta väder/årstid så är det inte jätte kul att vara ute och gå med vagn. Sen skulle det vara jätte trevligt att vara med andra mammor med barn men vi har nästan inga vänner som varken har barn/tid eller bor nära så det blir lite svårt. Men något ska jag väl hitta på ;p
Therese Svensson

2012-12-10 @ 19:14:32
Anonym

det är därför ni ska gå till öppna för att hitta nya vänner där! det är jätte uppskattat av bebisarna oxå! ni kan väl ta stadsbussen ner?

Svar: nja blir ju jag, björn jobbar ju fram till 4 så då blir det ju bara jag som gå dit själv och det är jag inte så jätte förtjust i. Jo visst man kan ta stadsbussarna med det kostar ju pengar istället. Det är bara vintern som som gör allt jobbigt har jag kommit fram till. Jag avskyr vintern och blir därför väldigt opepp på allt och vill inte gå ut. Hade det varit vår/sommar hade jag varit ute varenda dag kan jag lova. Men som sagt det löser sig i slutändan!
Therese Svensson

2012-12-13 @ 07:14:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0