2014

1 Januari 2014...
Egentligen känns det som vilken dag som helst men vetskapen om att vi går mot ljusare tider är underbar!

Kvällen igår var lugn. Till middag åt vi marinerade quornfileer, potatis i ugn med peppar och havsalt och egengjord tzatziki, mums!
Sen på kvällen när så åt vi glass med kolasås och maränger samt lite ost och kex och vindruvor.
Det var väl tänkt att vi skulle sitta i soffan och mysa men Nellie ville inte riktigt sova när vi ville så hon fick vara vaken en stund till.
Vi vuxna somnade strax eftet klockan 10 men vaknade vid 12 slaget när dom började smälla. Björn var in till Nellie's rum flera gånger för att se ifall hon skulle vakna men vi hadw tur, hon sov sig igenom allt smällande!
Björn och jag stod och tittade på fyrverkerierna genom fönstret och hann till och med med nyårs kyssen.

Sedan vaknade vi klockan 9 då Nellie började prata inne i sitt rum. Så att inleda året med en glad unge, sovmorgon och god frukost satt inte helt fel.
Resten av dagen hitills har bestått av att städa och när jag har skrivit klart detta inlägg ska jag damsuga och fixa med tvätten.
Till middag idag blir det antingen Pannkakor eller Skrabbelucker.
Och ikväll ska jag ta ett bad, förhoppningsvis själv, haha!







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0