Lugn lördag

Lördag idag och det var tänkt att vi skulle storstäda men istället fastnade jag i soffan med penna och papper och knåpade ihop en budget!
Har skrivit matlista (mest för mig och björn) för en månad samt frukost för en månad framåt. Gick in på icas matkasse och räkna ut vad alla mat prylar och frukost prylar cirkus skulle gå på samt vad vi ca lägger på Nellie varje månad och så ska vi köra detta en månad för att se hur det funkar. Går det bra och det visar sig att vi kanske kommer ha någon tusing kvar i slutet på månaden då kommer vi nog med största sannorlikhet fortsätta!
Med detta så kommer vi även ta upp den periodiska fastan igen. Jag känner att jag behöver det. Jag kan själv se tillbaka och se att jag mådde mycket bättre då och att jag tänkte mer på vad jag åt och när jag åt det och jag kände mig inte lika uppblåst som jag gör nu.
Så jag hoppas det blir bra det här.

För övrigt så såg jag idag att det inte alls är hörntänder som är påväg upp utan kindtänder! Stackars Nellie..
Då förstår jag verkligen varför hon knappt har haft någon aptit. Men som tur är så har det börjat vända och hon har börjat äta mer normalt igen.

Idag när Nellie sov middag så passade Björn på att ta sig ett bad med sin badbomd Lord of Misrule.
Den hade en stark ceriserosa färg och luktade väldigt sött och gott.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0