Recept

Kan lika bra skriva ner hur jag gjorde min smörgåstårta för jag tyckte den blev asgod! :D

Du beheöver:
Qournfärs
Tacokrydda
"Rostbröd"
Paprika
Gurka
Ägg
Cream Fraiche
Philadelphiaost Naturell
Vitlök

Jag började med att riva/pressa vitlöken i en bunke tillsammans med Philadelphiaosten.
Hur mycket vitlök du ska ha är helt upp till dig själv :)
Den "smeten" använde jag sedan till det yttre eller vad man ska säga :p

Sen stekte jag qournfärsen tillsammans med tacokryddan och blandade ner det tillsammans med Cream Fraichen och paprikan som jag hade hackat i små bitar.

Sedan varvade jag bara bröd och qourn-smeten till en lagom höjd och sedan tog jag Philadelphiablandningen och smetade på över allt bröd, så det såg ut som en grädd tårta :D
Sedan skar jag bara gurka och äggen och la ovanpå!

Hoppas ni fatta vad jag menade :p
Sen kan man ju självklart blanda i lite vad man känner för och ha mer saker uppepå
men för mig blev det alldeles lagom :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0